Θεσσαλονίκη Η Εορτή του Αγίου Δημητρίου και αποκατάσταση της αλήθειας

Spread the love
Συμπληρώθηκαν πρίν λίγες ημέρες, τρείς μήνες από τήν 26η Οκτωβρίου 2020, από τήν εορτή τού Πολιούχου τής Θεσσαλονίκης, Μεγαλομάρτυρος καί Μυροβλύτου, αγίου Δημητρίου, πού εορτάστηκε εντελώς διαφορετικά σέ σχέση μέ όσα η πόλη μας γνωρίζει.

Στήν Ορθόδοξη Εκκλησία μας, η τιμή τών αγίων είναι πάντα μία εμπειρία ζωής καί πνευματική πανδαισία, όμως οι καινοφανείς συνθήκες πού η πανδημία τού κορωνοϊού επέφερε στήν συνολική κοινωνική πραγματικότητα, δέν μάς επέτρεψαν νά τιμήσουμε τόν Άγιό μας όπως θά επιθυμούσαμε καί «ως έθος αιώνων εστι» καί μέ λαμπρές εκδηλώσεις νά εκφράσουμε τήν ευχαριστία καί ευγνωμοσύνη μας γιά τίς ευεργεσίες του.

Μέ μεγάλη έκπληξη καί λύπη όμως, παρακολουθήσαμε από τήν ίδια ημέρα νά δημιουργούνται εντέχνως ψευδείς εντυπώσεις, νά κατασκευάζονται παραπειστικά «γεγονότα», νά διασπείρονται υποκειμενικές γνώμες ως «βεβαιότητες», νά παρουσιάζονται αναλήθειες ως πραγματικότητα. Γίναμε μάρτυρες εξωφρενικών καταστάσεων, γευθήκαμε τούς πικρούς καρπούς τής συκοφαντίας. Καί όλα αυτά κατέτειναν σέ μία καί μοναδική επωδό: «Η εορτή τού αγίου Δημητρίου φταίει γιά τήν εξάπλωση τής πανδημίας στήν Θεσσαλονίκη καί τίς εκατόμβες τών νεκρών στήν πόλη!».

Γιά εκατό σχεδόν ημέρες σιωπήσαμε, όχι φοβούμενοι ή ως ένοχοι, αλλά προσπαθώντας νά μήν οξύνουμε τίς αντιπαραθέσεις.

Όμως, κατόπιν καί τών γεγονότων πού διαδραματίσθηκαν στόν Ιερό Ναό τού αγίου Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου, κατά τήν ημέρα τών Θεοφανείων (6 Ιανουαρίου 2021), θεωρούμε πλέον, ότι η σιωπή μάλλον «ουκ ωφελεί» καί πώς ήρθε η ώρα νά πούμε, ει κακώς επράξαμεν, μαρτυρήσατε περί τού κακού ει δε μή, τί ημάς «δέρετε»;

Θεωρήθηκε η εορτή τού αγίου Δημητρίου, ως υπεύθυνη γιά τήν εξάπλωση τής ασθένειας στήν πόλη μας. Μέ ποιά στοιχεία όμως; Καί ποιές αποδείξεις; Άς μάς επιτραπεί, λοιπόν, νά καταθέσουμε ως Ιερός Ναός αγίου Δημητρίου, μέ τήν ευχή καί ευλογία τού Ποιμενάρχου μας, Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου, τά αληθινά καί πραγματικά γεγονότα πού ζήσαμε τίς ημέρες εκείνες πρός κάθε καλόπιστο και αντικειμενικό αναγνώστη.

Πρώτα όμως, θά αποπειραθούμε νά σκιαγραφήσουμε τό κλίμα πού επικρατούσε στήν πόλη τίς ημέρες πρίν τήν εορτή τού Αγίου μας.

Στίς αρχές Οκτωβρίου, η Θεσσαλονίκη θεωρείται μία COVID-free πόλη, μέ τούς φοιτητές νά επιστρέφουν καί νά χαίρονται τήν επανασύνδεσή τους διοργανώνοντας πάρτυ στό Campus τού Πανεπιστημίου καί όχι μόνο.

Τά σχολεία λειτουργούν ήδη, μέ τήν ανησυχία γιά τόν συγχρωτισμό δεκάδων ατόμων σέ κλειστές καί στενές αίθουσες, αλλά καί στούς αύλειους χώρους, νά είναι έντονη.

Σέ συγκεκριμένα σημεία τής πόλης συγκεντρώνεται (4/10) πλήθος κόσμου, μέ τήν επέμβαση τής αστυνομίας νά πραγματοποιείται ακόμη καί μετά από δεκαεπτά (17) ολόκληρες ημέρες (21/10), αποδεικνύοντας οτι τό πρόβλημα είναι συνεχές καί καθημερινό, ένα ζήτημα πού έχει ως αποτέλεσμα έντονες τίς αντιδράσεις τών πολιτών, εκφραζόμενες μάλιστα καί μέ συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας καί φαίνεται νά επιλύεται δύο ημέρες πρίν τήν πανήγυρη τού Πολιούχου μας (23/10), όταν όμως σύμφωνα μέ τό συγκεκριμένο ρεπορτάζ- υπάρχει ΗΔΗ «ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων στην πόλη».

Βεβαίως, είναι γνωστή η κατάσταση πού επικρατεί στήν αστική συγκοινωνία τής Θεσσαλονίκης, ένα πρόβλημα γιά τήν αντιμετώπιση τού οποίου κατατίθενται καί ιδιαίτερα ρηξικέλευθες προτάσεις, πού ταυτόχρονα καταδεικνύουν καί τό μέγεθός του.

Τά σούπερ μάρκετ, η εστίαση καί τό λιανεμπόριο λειτουργούν κανονικά καί όλοι στήν πόλη γνωρίζουν καλά, εάν καί κατά πόσο τηρούνταν τά μέτρα υγειονομικής προφύλαξης (αριθμός πελατών, αποστάσεις πελατών αλλά καί τραπεζοκαθισμάτων, χρήση μάσκας), τήν ίδια στιγμή πού πραγματοποιούνται συναυλίες καί παραστάσεις, αλλά καί διάφορες συγκεντρώσεις, πολιτικές, οπαδικές, συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας πού λαμβάνουν χώρα είτε στά πλαίσια τού ευεργετικού γιά κάποιους Νόμου 4703/2020, είτε καί εκτός νομοθετικού πλαισίου καί δίνουν στήν πόλη εντύπωση «κανονικότητας». Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο τό σαββατοκύριακο 24 & 25 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκαν πέντε (5) πορείες-συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας.

Ο κόσμος συνωστίζεται καθημερινά έξω από τράπεζες καί ταχυδρομεία από νωρίς τό πρωί, μέ τούς πολίτες νά διαμαρτύρονται σέ social media καί τοπικά Μέσα Ενημέρωσης.

Τά πρωταθλήματα ποδοσφαίρου καί καλαθόσφαιρας ξεκινούν, αλλά καί εκεί ο κορωνοϊός δημιουργεί προβλήματα, ενώ σέ όλα τά παραπάνω μπορούμε νά προσθέσουμε καί τίς μετακινήσεις Θεσσαλονικέων σέ άλλους Νομούς, είτε γιά διασκέδαση, αναψυχή, ή αγροτικές εργασίες.

Γενικά, κλίμα χαλαρότητος επικρατεί ακόμη καί δύο εβδομάδες μετά τήν εορτή τού Αγίου καί όταν πλέον η πόλη δοκιμάζεται έντονα, μέ τήν συμπεριφορά τών πολιτών σέ βάθος χρόνου, επί παραδείγματι στίς λαϊκές αγορές, νά δείχνει ότι μάλλον δέν έχει γίνει αντιληπτό τό μέγεθος τού προβλήματος.

Όλα όσα προαναφέρθηκαν, αποτυπώνουν κατά τήν γνώμη μας εναργώς τί συνέβαινε στήν Θεσσαλονίκη μας, τόν τελευταίο μήνα πρίν τήν 26η Οκτωβρίου καί διαμόρφωσαν μία δυσάρεστη επιδημιολογική κατάσταση, αναγκάζοντας τόν αξιότιμο Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας κ. Νικόλαο Χαρδαλιά νά δηλώσει έπειτα από σύσκεψη πού πραγματοποιήθηκε μέ τίς αρμόδιες αρχές στό κτίριο τής Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στίς 22/10 πώς ΗΔΗ «είναι εξαιρετικά κρίσιμη η κατάσταση για τη Θεσσαλονίκη και για την Κεντρική Μακεδονία», τόν καθηγητή Γκίκα Μαγιορκίνη νά δηλώνει στήν ενημέρωση τών διαπιστευμένων συντακτών τού Υπουργείου Υγείας τής 23ης Οκτωβρίου 2020 πώς «η Θεσσαλονίκη, το δεύτερο μεγαλύτερο αστικό κέντρο, παρουσίασε επιθετική αύξηση του επιδημιολογικού φορτίου», γεγονός πού οδήγησε αρχικά στήν ένταξη τής Π.Ε. Θεσσαλονίκης στό επιδημιολογικό επίπεδο 3αυξημένης επιτήρησης από τό Σάββατο 24 Οκτωβρίου καί στό επιδημιολογικό επίπεδο 4-αυξημένου κινδύνου [τρίτο επίπεδο των προληπτικών μέτρων (υψηλό)] από τίς 30 Οκτωβρίου, τέσσερεις δηλαδή μόλις ημέρες ΜΕΤΑ τήν εορτή τού αγίου Δημητρίου, γιά νά φθάσουμε τελικά στήν επιβολή lockdown από τήν Τρίτη 3 Νοεμβρίου.

Χαρακτηριστικό τής εικόνας πού είχε ΗΔΗ δημιουργηθεί στήν πόλη καί τής πορείας τής ασθένειας, πού ΗΔΗ βρισκόταν σέ φάση εκθετικής αύξησης είναι ότι σύμφωνα μέ δημοσίευμα τής 22ας Οκτωβρίου «Σοκάρει η αύξηση 500% στο ιικό φορτίο των λυμάτων της Θεσσαλονίκης», μέ άλλο δημοσίευμα τής 24ης Οκτωβρίου «ενδεικτική είναι η ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων στη Θεσσαλονίκη όπου πλέον εκεί διαμένει τουλάχιστον ένας στους πέντε φορείς του επικίνδυνου ιού, σε όλη την Ελλάδα. Το ποσοστό της συμπρωτεύουσας προ 20ημέρου είχε κατέλθει στο 3-5% αυτών όλης της Ελλάδας (το καλοκαίρι ήταν της τάξης του 17%).

Κι από τότε υπάρχει ραγδαία άνοδος με το 51% των ενεργών κρουσμάτων στη συμπρωτεύουσα να είναι ηλικίας 18 έως 29 ετών, όπως επεσήμανε χθες στην συνέντευξη Τύπου ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας κ Νίκος Χαρδαλιάς», ενώ σέ άλλο δημοσίευμα, πού απέχει χρονικά δύο εβδομάδες από τήν 26/10 (χρονικό διάστημα τό οποίο σύμφωνα μέ τούς ειδικούς απαιτείται γιά τήν εκδήλωση τών αποτελεσμάτων διασποράς τού ιού), γίνεται μεν μία απόπειρα σύνδεσης μέ τούς εορτασμούς τού αγίου Δημητρίου («στο τριήμερο των εορτασμών της πόλης καταγράφονται φαινόμενα συνωστισμού»), αλλά καθώς καταγράφονται αριθμητικά τά κρούσματα στήν πόλη, εμφανίζεται μικρή πτώση δύο εβδομάδες μετά τήν 26/10: [Τά στοιχεία πού παρατίθενται, συλλέχθηκαν από τό συγκεκριμένο άρθρο καί δύο σχετικούς πίνακες, όπου ο ενδιαφερόμενος μπορεί νά εξετάσει τήν πορεία τών κρουσμάτων στήν πόλη μας αναλυτικά, γιά τό διάστημα 1η Οκτωβρίου έως 2α Δεκεμβρίου(εικ.1 ) καί συγκεντρωτικά γιά τόν μήνα Νοέμβριο(εικ. 2)]:

Πέμπτη 1η Οκτωβρίου, 7 κρούσματα

Πέμπτη 8η Οκτωβρίου, 25 κρούσματα

Δευτέρα 26η Οκτωβρίου, 84 κρούσματα

Τετάρτη 28η Οκτωβρίου, 384 κρούσματα

Σάββατο 31η Οκτωβρίου, («Οι Θεσσαλονικείς τρομάζουν και σπεύδουν μαζικά την επόμενη μέρα για δωρεάν τεστ στις κινητές μονάδες του ΕΟΔΥ»), 839 κρούσματα

Δευτέρα 9η Νοεμβρίου (14 ημέρες μετά τήν 26/10), 413 κρούσματα

Τετάρτη 11η Νοεμβρίου (16 ημέρες μετά τήν 26/10), 777 κρούσματα

Από τά ως άνω εκτεθέντα δεδομένα, γίνεται σαφές καί χωρίς νά απαιτούνται εξιδιασμένες επιστημονικές γνώσεις, ότι απότομη έξαρση τών κρουσμάτων παρατηρείται στίς 21 καί 24/10, εν συνεχεία στίς 28/10 καί 31/10, οπότε καί ουδόλως δύναται νά συσχετισθεί μέ τήν πανήγυρη τού αγίου Δημητρίου.

Ακολούθως, στίς δεκατέσσερεις ημέρες από τήν 26/10, δηλαδή στίς 9/11 τά κρούσματα είναι σαφώς λιγότερα σέ σύγκριση μέ τήν 31/10, ενώ διατηρούνται σέ υψηλό επίπεδο μέχρι καί τήν 18/11, οπότε καί αρχίζουν σταδιακά καί μέ βραδείς ρυθμούς νά ελαττώνονται.

Παρόλα αυτά τά δεδομένα καί παρότι φωνές ειδικών καί όχι μόνο, επισημαίνουν τά ουσιώδη αίτια τού προβλήματος, ακόμη καί από τό επίσημο βήμα τού Δημοτικού Συμβουλίου τού Δήμου Θεσσαλονίκης, κατά τήν διάρκεια τής 23ης ειδικής Συνεδρίασης του, τήν 17η Νοεμβρίου 2020, η οποία διεξήχθη μέ μόνο θέμα συζήτησης τήν ενημέρωση από υγειονομικούς καί επιστημονικούς φορείς σχετικά μέ τήν πανδημία τού κορωνοϊού, συνεχίζουμε ακόμη καί σήμερα νά βιώνουμε εντεινόμενη τήν στοχοποίηση τών εορταστικών εκδηλώσεων στόν Ναό τού Πολιούχου.

Έτσι, ξεκινώντας από τήν ημέρα τής Εορτής, όπου ακούσαμε ρεπορτάζ μέ περιγραφές θρίλερ καί χρησιμοποιήθηκαν τραγικοί χαρακτηρισμοί καί φρικώδεις εκφράσεις, φθάσαμε μέχρι τού σημείου νά βλέπουμε τίς συντονισμένες επιθέσεις νά εκφράζονται καί δι΄ επισήμων χειλέων.

Ο Πρόεδρος τού ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, κ. Αλέξης Τσίπρας, μετά τήν επίσκεψή του στό νοσοκομείο Παπανικολάου, στή Θεσσαλονίκη στίς 4 Νοεμβρίου 2020, δηλώνει: « μιά βδομάδα πρίν, η Θεσσαλονίκη σχεδόν αμέριμνα γιόρταζε τόν Πολιούχο, τήν 28η Οκτωβρίου, δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες· στόν Μητροπολιτικό Ναό γινόταν λιτανεία παρουσία εκατοντάδων πιστών, αλλά καί τής Πολιτειακής Ηγεσίας καί εκπροσώπων τής Κυβέρνησης, πού κατά τά άλλα είχε αναστείλει τήν παρουσία εκπροσώπων της στή Δοξολογία τής 28ης Οκτωβρίου».

Η πρόεδρος τού ΚΙΝΑΛ κ. Φώφη Γεννηματά από τό βήμα τής Βουλής ισχυρίζεται: «26 Οκτωβρίου ανήμερα αγίου Δημητρίου 84 κρούσματα, 15 μέρες μετά ήταν 777. Δεν ευθύνεται μόνο η διασκέδαση. Μπορούσατε να έχετε σκεφτεί ότι ο εορτασμός του Αγίου Δημητρίου ήταν κάτι κομβικό. Και όχι να βλέπουμε συνωστισμό στις εκκλησίες και ιερείς χωρίς μάσκες. Ποιος ελέγχει την εφαρμογή των μέτρων».

Απαντώντας δε στήν κ. Γεννηματά, στήν ίδια συνεδρίαση, από τό στόμα τού ιδίου τού Πρωθυπουργού στό βήμα τής Βουλής, ακούγεται ότι: «Η ευθύνη βαραίνει όλους, πρώτα απ όλα την κυβέρνηση, αλλά νομίζω ότι και τους τοπικούς άρχοντες και ενδεχομένως όλους όσοι επεδίωξαν να εορτάσουμε έτσι -έστω όπως εορτάστηκε τελικά- ο εορτασμός του Αγίου Δημητρίου»…

Ώσπου, λίγες ημέρες πρίν τά Θεοφάνεια ακούμε τόν αξιότιμο Υπουργό Ανάπτυξης κ. Άδωνι Γεωργιάδη, πού επιθυμώντας νά δικαιολογήσει τήν αιφνιδιαστική απόφαση τής Κυβέρνησης νά μήν επιτρέψει τήν παρουσία πιστών κατά τήν Λειτουργία τών Θεοφανείων, νά αναφέρει σέ συνέντευξή του: «Θέλω να είμαι ειλικρινής, ένας από τους λόγους που ελήφθη η απόφαση για την καραντίνα αυτής της εβδομάδος, ήταν το προηγούμενο της Θεσσαλονίκης Τότε κάποιοι λοιμωξιολόγοι μάς έλεγαν ότι θα έπρεπε να γίνει καραντίνα στη Θεσσαλονίκη πριν την εορτή του Αγίου Δημητρίου. Εμείς από σεβασμό στην παράδοση, στην Ορθοδοξία στην πίστη, δεν βάλαμε καραντίνα πριν τη γιορτή του Αγίου Δημητρίου, θυμίζω ότι αυτό ήταν το βασικότερο λάθος που έγινε στη Θεσσαλονίκη, και το παραδέχθηκε και ο πρωθυπουργός στη Βουλή.

Κατά την ημέρα αυτή συνέρρεαν οι πιστοί, δεν μπόρεσε η εκκλησία να ελέγξει τη συρροή, και μετά η Θεσσαλονίκη έγινε η πόλη που θρήνησε τα περισσότερα θύματα. Αυτή η εικόνα του Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη, προβαλλομένη στην εικόνα των Θεοφανείων που είναι μια πάνδημη, πανηγυρική λειτουργία μας οδήγησε στο λοκντάουν».

Μέσα από τό πλήθος τών κραυγών πού εκτοξεύθηκαν καί τού δηλητηρίου πού κάποιοι βρήκαν ευκαιρία νά ξεχύσουν, κάνοντας τήν αυτοκριτική μας καί προσπαθώντας νά εντοπίσουμε τά όποια σφάλματα καί λάθη πού ενδεχομένως διεπράχθησαν, καταλήξαμε να συγκεκριμενοποιήσουμε τίς μομφές πού μάς αποδόθηκαν στίς εξής τρείς:

Γιά τήν διασπορά τού ιού λοιπόν (μάς λένε ότι) ευθυνεται:

ο εορτασμός καί η λειτουργία (sic) τού αγίου Δημητρίου (γενικώς καί αορίστως).

ο συνωστισμός τού κόσμου καί τών ιερέων τήν ημέρα τής εορτής.

η λιτανεία τού ιερού Λειψάνου.

Απαντώντας στά παραπάνω, μέ αίσθημα ευθύνης καί ειλικρινείας, καί «έτοιμοι δέ αεί πρός απολογίαν παντί τώ αιτούντι υμάς λόγον περί τής εν υμίν ελπίδος μετά πραύτητος καί φόβου, συνείδησιν έχοντες αγαθήν», σημειώνουμε:

Ο εορτασμός καί η πανήγυρις τού αγίου Δημητρίου τελέσθηκε εφέτος κάτω από εντελώς ιδιαίτερες καί πρωτόγνωρες συνθήκες. Δέν πραγματοποιήθηκε πανηγυρική υποδοχή τής εικόνος τής Παναγίας, ούτε η συνήθης λιτάνευση τών Λειψάνων τού Αγίου στούς δρόμους τής πόλης, όπως κάθε χρόνο, ενώ επίσης η ακολουθία τού καθαγιασμού τού Μύρου τού Αγίου, πού συγκεντρώνει χιλιάδες πιστούς, τελέσθηκε κεκλεισμένων τών θυρών, χωρίς τήν παρουσία πιστών. Επίσης από στοιχεία πού ο Ναός διαθέτει (π.χ. διάθεση κηρίων), αλλά καί από εξωτερικούς παρατηρητές (π.χ. θά μπορούσαν νά ερωτηθούν τά σωματεία τουριστικών πρακτόρων, ξενοδόχων κτλ. εάν υπήρξαν οργανωμένες ή καί μεμονωμένες εκδρομές μέ προορισμό τήν Θεσσαλονίκη γιά τό τριήμερο τού αγίου Δημητρίου), προκύπτει ότι η προσέλευση τών πιστών περιορίστηκε περίπου στό σέ σχέση μέ τά παρελθόντα έτη.

Συνεπώς, η ούτως ή άλλως παντελώς αόριστα εκφερόμενη κατηγορία, ότι ο εορτασμός καί η λειτουργία (sic) τού αγίου Δημητρίου ευθύνονται γιά τήν εξάπλωση τής ασθένειας, δέν δύναται ούτε καί στοιχειωδώς νά ευσταθεί.

Όσον αφορά τό θέμα τού «συνωστισμού», οφείλουμε νά ομολογήσουμε, ότι περιορισμένος τοπικά καί σέ χρονική διάρκεια συνωστισμός, όντως παρατηρήθηκε στήν διάρκεια τού Εσπερινού τής παραμονής τής εορτής, πού τελέσθηκε τό απόγευμα τής Κυριακής 25ης Οκτωβρίου καί τής ακολουθίας τού Όρθρου καί τής Θείας Λειτουργίας τήν κύρια ημέρα τής εορτής, Δευτέρα 26η Οκτωβρίου.

Όμως, ο συνωστισμός αυτός δημιουργήθηκε, κατά τήν διάρκεια τής προσελεύσεως τών πιστών καί ενώ υπήρχε κανονική ροή τού προσκυνήματος διότι, μέ αιφνίδια απόφαση τών υπευθύνων τής Αστυνομίας, άνευ λόγου καί αιτίας, εμποδίσθηκε η είσοδος τών προσκυνητών στόν Ναό καί διεκόπη τό προσκύνημα, τήν μεν παραμονή γιά μία ολόκληρη ώρα, τήν δέ ημέρα τής Εορτής, γιά άλλη μία ώρα νωρίς τό πρωί καί γιά δύο ολόκληρες ώρες πρίν τήν τέλεση τής Δοξολογίας καί τήν άφιξη τής κ. Προέδρου!

Ως πρόφαση γιά τήν λήψη τής συγκεκριμένης απόφασης προβλήθηκε ο ισχυρισμός, ότι ο κόσμος πού εισέρχονταν στό Ναό γιά νά προσκυνήσει, δέν έξέρχονταν. Όμως δέν ήταν δυνατή η παραμονή πιστών εντός τού Ναού πέραν τού προβλεπομένου εκ τού Νόμου αριθμού, καθώς η διαρρύθμιση τών καθισμάτων ήταν τέτοια πού έδινε τήν δυνατότητα μόνο σέ συγκεκριμένο αριθμό προσώπων νά παραμείνει, οι δέ όρθιοι μετά από ελάχιστο χρόνο παραμονής γιά ατομική προσευχή, αποχωρούσαν.

Άλλωστε, αφ΄ ής στιγμής οι πιστοί, από τήν ώρα πού εισέρχονταν στόν Ναό συνοδεύονταν από όργανα τής Αστυνομίας (εικ. 3), τά οποία τούς ακολουθούσαν μέχρι καί τήν έξοδο τους από αυτόν, δέν θά μπορούσε νά συνεχισθεί κατά τόν ίδιο τρόπο τό προσκύνημα πρίν τήν άφιξη τής κ. Προέδρου, αλλά καί κατά τήν διάρκεια τής επίσημης Δοξολογίας, ώστε νά μήν δημιουργηθεί συνωστισμός εκτός τού Ναού; Τί θά έπρεπε νά γίνει; Τίς ημέρες εκείνες δέν είχε επιβληθεί στήν πόλη lockdown! Νά απαγορευόταν εντελώς η προσέλευση τού κόσμου; Εντός τού Ναού δέν επιτρεπόταν η παραμονή, εκτός τού Ναού εμποδίζονταν η αναμονή, άς σφράγιζαν λοιπόν τόν Ναό ή άς τόν περιέφρατταν κυκλόθεν σέ απόσταση 300 μέτρων γιά νά μήν δύναται κανείς νά πλησιάσει!

Κατηγορηθήκαμε επίσης, γιά μή τήρηση τών μέτρων όταν, οφείλουμε -μετά μεγάλης μας λύπης- νά πούμε, ότι καί πάλι έπειτα από απόφαση ανωτάτων αξιωματικών τής Αστυνομίας, δέν τηρήθηκαν δυστυχώς όσα είχαν συμφωνηθεί μεταξύ τών εκπροσώπων τής Αστυνομίας καί τής Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης, παρουσία καί τών λοιπών αρμοδίων φορέων, στήν διάρκεια τριών συσκέψεων πού έλαβαν χώρα στήν Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας καί στόν Ναό τού αγίου Δημητρίου, προκειμένου νά εξασφαλισθεί η σωστή τήρηση τών υγειονομικών μέτρων καί η ομαλή διεξαγωγή τής πανηγύρεως.

Σέ κάθε περίπτωση, επιθυμούμε ωστόσο νά έκφράσουμε τήν λύπη μας καί αισθανόμαστε τήν ανάγκη νά ζητήσουμε συγγνώμη από τούς ευλαβείς προσκυνητές, γιά τά ολίγα ατυχή περιστατικά πού συνέβησαν στόν χώρο έξωθεν τού Ναού κατά τήν είσοδό τους καί οφείλονται αποκλειστικώς στόν υπερβάλλοντα ζήλο πού επέδειξαν οι έχοντες τήν ευθύνη τήρησης τών μέτρων τάξης. Δυστυχώς, επεδείχθη υπέρμετρη διάθεση κατά τήν άσκηση τών καθηκόντων τους, πού προκάλεσε δικαιολογημένη δυσφορία μέ τήν διακριτική εις βάρος τού λαού τής Εκκλησίας μεταχείριση καί τήν άνιση αντιμετώπιση παρόμοιων κοινωνικών καταστάσεων σχετικώς μέ τήν επιβολή τών κείμενων νομοθετικών υγειονομικών διατάξεων.

Δέν μπορούμε νά μήν σημειώσουμε τό γεγονός, τής προκλητικής παρουσίας αστυνομικών τό απόγευμα τού Σαββάτου 24 Οκτωβρίου, πού μέ τήν στολή «μάχης», μέ τα περίστροφα, τά αλεξίσφαιρα γιλέκα, τά γκλόμπ καί τούς ασυρμάτους κυκλοφορούσαν μέσα στό Ναό καί έκαναν υποδείξεις στούς πιστούς (εικ. 4), ενώ τό βράδυ τής παραμονής, πού επικρατούσαν δυσμενείς καιρικές συνθήκες, στίς διαμαρτυρίες πιστών πού αναίτια παρέμεναν εκτεθειμένοι στήν βροχή, τά αστυνομικά όργανα θεώρησαν σωστό νά επιβάλλουν τήν τάξη βεβαιώνοντας πρόστιμα γιά μή σωστή χρήση μάσκας (εικ. 5)!

Τό προσωπικό τού Ναού, οι συνεργάτες καί οι εθελοντές κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια νά περιφρουρήσουν τά μέτρα καί νά εφαρμόσουν τά συμφωνηθέντα. Στήν κορυφαία μέσα σε κάθε χρόνο στιγμή γιά τόν Ιερό μας Ναό, κλήθηκαν νά διαδραματίσουν έναν δυσκολότατο καί στενάχωρο ρολο καί νά απομακρύνουν πιστούς από τόν φυσικό τους χώρο, τόν Οίκο τού Θεού. Χωρίς νά έχουν ειδικές γνώσεις στήν διαχείριση τέτοιων καταστάσεων καί μαζί μέ όλες τίς υπόλοιπες αρμοδιότητές τους, κλήθηκαν και σε μεγάλο βαθμό κατάφεραν από τήν πλευρά τους- νά εφαρμόσουν όσα τούς είχαν ανατεθεί.

Εδώ θά πρέπει νά σημειώσουμε, ότι από τήν πλευρά τής Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης είχε προβλεφθεί τό ενδεχόμενο τής δημιουργίας αναστάτωσης στή ροή τού Προσκυνήματος λόγω τής επιμονής τής Αστυνομίας νά αποκλείσει τήν πρόσβαση στόν Ναό δύο ώρες πρίν τήν άφιξη τής κ. Προέδρου, καί γι΄ αυτό υπήρξε αντιπρόταση νά διακοπεί τό προσκύνημα μισή ώρα πρίν τήν Δοξολογία, ή άλλως, η τέλεση τής Δοξολογίας νά πραγματοποιηθεί σέ άλλο Ναό τής πόλης μας (π.χ. στόν Ιερό Καθεδρικό Ναό τής τού Θεού Σοφίας ή στόν Ιερό Ναό τού αγίου Μηνά, όπου καί εψάλλη η Δοξολογία γιά τήν απελευθέρωση τής πόλης τό 1912), προκειμένου ακριβώς νά αποφευχθεί η διασάλευση τής προσέλευσης τών πιστών γιά προσκύνηση τήν ημέρα τής εορτής. Προτάσεις πού, δυστυχώς κατά τήν γνώμη μας, δέν έγιναν δεκτές από κανένα εμπλεκόμενο φορέα.

Γιά τό θέμα τού «συνωστισμού» θά πρέπει νά ειπωθούν ορισμένες ακόμη αλήθειες, διότι, επιρρίπτονται ευθύνες στήν πλευρά τής Εκκλησίας, τήν στιγμή πού στήν ουσία πρόκειται γιά κατασκευασμένη εν πολλοίς κατηγορία. Υπάρχουν στή διάθεσή μας μαρτυρίες, ότι υπήρξε κακόβουλη δημιουργία κλίματος από δημοσιογράφους, πού μετέφεραν απολύτως υποκειμενικές πληροφορίες γιά «συνωστισμούς», τήν στιγμή πού τά άτομα στήν σειρά δέν υπερέβαιναν τά είκοσι, πραγματοποιουνταν επιλεκτικές συνεντεύξεις μόνο από εκείνους τούς προσκυνητές πού εξέρχονταν τού Ναού χωρίς νά φορούν μάσκα, ενώ τά πλάνα πού προβλήθηκαν, είχαν ληφθεί τίς δεδομένες χρονικές στιγμές πού τό προσκύνημα είχε διακοπεί κατόπιν τής συγκεκριμένης αποφάσεως τής Αστυνομίας.

Μάς μέμφθηκαν επίσης, τήν ίδια στιγμή πού κάποιοι προέβαιναν σέ ανυπόστατες καταγγελίες, μέ αποτέλεσμα τήν ταλαιπωρία, αλλά καί απορία, ακόμη καί αυτών τών αστυνομικών οργάνων, όπως έγινε γιά παράδειγμα τό απόγευμα τής 26ης Οκτωβρίου, όταν, ενώ υπήρχε στόν προαύλιο χώρο τού Ναού κλιμάκιο ανδρών τής ΔΙ.ΑΣ., κατέφθασε άλλη ομάδα συναδέλφων τους γιά νά ελέγξει καταγγελία πού εγινε, γιά υποτιθέμενη δημιουργία συνωστισμού (εικ. 6 & 7).

Ένα ακόμη σημείο στό οποίο οφείλουμε νά σταθούμε είναι η εικόνα τών «συνωστισμένων ιερέων» στήν είσοδο τού Ναού πού δέν φέρουν προστατευτική μάσκα.

Μέ αφορμή λοιπόν ένα στιγμιότυπο δευτερολέπτων, απευθύνθηκαν εναντίον μας μέ οξύτατους χαρακτηρισμούς, χωρίς δυστυχώς νά γνωρίζουν, ότι η αναμονή γιά τήν υποδοχή τού Αρχιερέως πού θά λειτουργήσει είναι μέρος τού λατρευτικού τυπικού τής αρχιερατικής Λειτουργίας καί εισαγωγικό τής λεγομένης ακολουθίας «τού Καιρού». Η ακολουθία τού Όρθρου έχει ξεκινήσει καί οι ιερείς, φέροντες τά διάσημά τους, εξέρχονται στήν είσοδο τού Ναού, ώστε μόλις αφιχθεί ο προεξάρχων Αρχιερέας, νά εισέλθουν εν πομπή στόν Ναό, νά λάβουν τήν σχετική ευλογία καί νά ενδυθούν τά άμφιά τους. Συνεπώς δέν ήταν υποχρεωμένοι νά φέρουν μάσκα, καθώς εκ τού Νόμου πού ίσχυε, προβλεπόταν ρητά η συγκεκριμένη εξαίρεση.

Θά είχε εξάλλου ενδιαφερον νά υπήρχαν φωτογραφίες από τήν αντίθετη πλευρά, γιά νά φανεί ότι τά μέλη τών δημοσιογραφικών συνεργείων, στήν προσπάθειά τους νά κάνουν τίς κατάλληλες λήψεις καί νά αποτυπώσουν τίς φωτογραφίες πού επιθυμούσαν, ήταν περισσότερο συνωστισμένοι από αυτούς πού φωτογράφιζαν!

Επίσης, πολλοί καί εκ τών Αστυνομικών δέν χρησιμοποιούσαν μάσκα καί δέν τηρούσαν αποστάσεις (εικ. 8). Μάλλον ισχύει γι΄ αυτούς η δήλωση τού αξιοτίμου Υπουργού Προστασίας τού Πολίτη, ένα μήνα μετά, περί μή μετάδοσης τού ιού σέ εξωτερικούς χώρους…

Συνελόντ΄ ειπείν, «συνωστισμός», παρατηρήθηκε τίς συγκεκριμένες στιγμές, αλλά σέ καμμία περίπτωση δέν ήταν αυτός πού παρουσιάστηκε καί εντέχνως προβλήθηκε μέ σκοπό καθαρά τήν δημιουργία εντυπώσεων. Δημιουργήθηκε δέ μέ κύρια τήν ευθύνη τής Ελληνικής Αστυνομίας καί τών αιφνιδιαστικών, αλλά καί σπασμωδικών αποφάσεων της νά σταματήσει η ροή τού προσκυνήματος.

Τέλος, υπήρξαν μικρά χρονικά διαστήματα κατά τά οποία προφανώς δέν τηρήθηκαν επακριβώς καί στήν εντέλεια οι προβλεπόμενες εκ τού Νόμου αποστάσεις, είτε εκ τών προσκυνητών είτε καί εκ τών ιερέων, πράγμα απολύτως φυσιολογικό στά πλαίσια τών απλών ανθρωπίνων λειτουργιών καί κινήσεων. Σέ καμμία περίπτωση πάντως δέν συνέβη κάτι διαφορετικό ή «μεγαλύτερο» από αυτά στά οποία η πόλη ήταν συνηθισμένη, δηλαδή από τίς σκηνές καθημερινότητας πού συνέβαιναν σέ πολλά και διαφορετικά σημεία τής πόλης τόν τελευταίο μήνα.

Αλλά, παραφράζοντας τά λόγια επιφανούς Καθηγητού μικροβιολογίας καί μέλους τής Επιτροπής Λοιμωξιολόγων σέ αντίστοιχη περίπτωση πολύ μεγαλύτερου μεγέθους ως πρός τήν συγκέντρωση πλήθους, άς μάς επιτραπεί, πρός «υπεράσπισή» μας, νά πούμε (αστειευόμενοι βεβαίως): «Ήταν θρησκευτική συγκέντρωση γιά ειδικό λόγο, άς τό ξεπεράσουμε… Θεωρητικά τέτοιου είδους συγκεντρώσεις μπορεί νά είναι η έναρξη μιάς υπερμετάδοσης. Αλλά άς μή τό γρουσουζεύουμε»(!)

Κατηγορηθήκαμε, τέλος γιά τήν Λιτανεία τής λάρνακος τών λειψάνων τού Αγίου, τήν στιγμή πού πραγματοποιήθηκε απλώς μία περιφορά εντός τού Ναού καί έξοδος τής λάρνακος σέ απόσταση είκοσι μέτρων από τίς θύρες τού Ναού γιά νά αναπεμφθεί σύντομη δέηση πρός παρηγορία καί ενίσχυση τών πιστών (εικ. 9, 10 &11). Αλλά καί εδώ βρήκαν κάποιοι αφορμή νά παρουσιάσουν πλάνα εντέχνως αποτυπωμένα, από βολική οπτική γωνία, ώστε νά φαίνεται κάποια μεγάλη συγκέντρωση κόσμου. Δέν μάς ξένισε τό γεγονός! Ζήσαμε στή Θεσσαλονίκη ανάλογες στιγμές τόν περασμένο Μάρτιο, όταν μέ αφορμή ομολογουμένως «πειραγμένες» εικόνες, πού παρουσιάσθηκαν στούς τηλεοπτικούς διαύλους, αποφασίσθηκε η απαγόρευση τής κυκλοφορίας τών πολιτών στήν παραλία τής Θεσσαλονίκης, πρακτική πού θυμίζει τό σύνθημα τών Ιησουϊτών exitus acta probat, φαίνεται όμως νά αποσπά τά εύσημα από τόν ίδιο τόν Υπουργό Προστασίας τού Πολίτη. Νά προσθέσουμε δε, ότι εκείνες τίς ημέρες περιήλθαν εις γνώση μας πληροφορίες ότι σέ πλάνα πού παρουσιάστηκαν γιά τήν εφετινή «λιτανεία» τού αγίου Δημητρίου, χρησιμοποιήθηκαν εικόνες από τήν περσινή λιτανεία τού 2019!

Γι΄ αυτό καί πάλι ερωτούμε: Επιτέλους, τί τρομερό έγινε, αποδεδειγμένα όμως, ώστε νά ακούμε από χείλη δημοσιογράφων εκφράσεις όπως: «όχι άλλους αγίους Δημητρίους!» καί «θρηνούμε μερικές χιλιάδες νεκρούς από σεβασμό στήν Παράδοση καί τήν Πίστη!»

Όλοι γνωρίζουμε, ότι μέσω τής διαδικασίας τής ιχνηλάτησης ήταν δυνατόν τουλάχιστον εκείνο τό χρονικό διάστημα- νά εξακριβωθεί η προέλευση τών κρουσμάτων. Πολλές φορές ακούγαμε στίς ενημερώσεις τής Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, γιά έναν αριθμό κρουσμάτων, πώς προέρχεται «από γνωστή συρροή» π.χ. σέ εργοστάσια, γηροκομεία κτλ.. Μέχρι σήμερα όμως, ποτέ καί πουθενά καί από κανέναν δέν ακούσαμε επίσημα ή ανεπίσημα, νά ισχυρίζεται ότι κάποιος συγκεκριμένος αριθμός κρουσμάτων προέρχεται από τήν (υποτιθέμενη-ανύπαρκτη) «γνωστή συρροή τού αγίου Δημητρίου»! Καί λέμε υποτιθέμενη καί ανύπαρκτη, διότι είμαστε απολύτως σίγουροι, πώς άν υπήρχε τέτοια συρροή, θά είχε γίνει σημαία στά χέρια όλων αυτών τών χριστιανοφοβικών πού μέ απύθμενο μένος καί στόμα απύλωτο τούς τελευταίους μήνες ξεχύνουν τό δηλητήριό τους! Καί μπορούμε νά καταθέσουμε τήν προσωπική μας μαρτυρία, όλοι εμείς στήν μεγάλη οικογένεια τού Ιερού Ναού τού αγίου Δημητρίου, ότι από τίς εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες άτομα πού γνωρίζουμε προσωπικά, καί πέρασαν από τόν Άγιο εκείνες τίς ημέρες, ο αριθμός όσων ασθένησαν μέ COVID-19 καί χωρίς βέβαια νά είναι εξακριβωμένο ότι προσεβλήθησαν εντός τού Ναού ή από άτομο τού Ναού, ανέρχεται στά όρια τού στατιστικού λάθους

Δέν είμαστε αφοριστικοί. Προφανώς καί δέν είναι δυνατόν νά εκλείψουν οι απλές, καθημερινές καί αναγκαίες ανθρώπινες δραστηριοτητες. Αλλά μαζί μέ αυτές γιατί νά μήν λειτουργεί καί η εκδήλωση τής Αγάπης τού ανθρώπου πρός τόν Θεό; Ο εγκλεισμός δημιουργεί ή καί οξύνει τά ψυχολογικά προβλήματα.

Εάν όντως ενδιαφερόμαστε γιά τήν υγεία τών ανθρώπων, πώς μπορούμε νά αμελούμε τήν ψυχική υγεία; Ακόμη καί εάν κάποιοι δέν αποδέχονται τήν πρόταση ζωής τής Εκκλησίας μας, τόσο πολύ τούς ενοχλεί η δυνατότητα πού προσφέρει η προσωπική, υπαρξιακή, βιωματική σχέση μέ τόν Θεό γιά γαλήνη, αισιοδοξία, ειρήνη, ανάταση, ελπίδα!

Σύμφωνα μέ πληροφορίες, στήν Ρωσία τά θέατρα δέν έχουν κλείσει κατά τήν διάρκεια τής πανδημίας καί συνεχίζουν νά λειτουργούν μέ πληρότητα θεατών 25%. Είναι τέτοια η αγάπη τού ρωσικού λαού πρός τήν τέχνη αυτή καί τόσο βαθιά χαραγμένη στήν κουλτούρα τών Ρώσων η πεποίθηση ότι η παρακολούθηση τέτοιων θεαμάτων βοηθά στήν ψυχική καλλιέργεια καί συντελεί στήν πνευματική πρόοδο, στήν ψυχική ευφορία, ώστε τά θέατρα, πού δέν έκλεισαν ούτε κατά τήν διάρκεια τής σκληρότατης καί διαρκείας εννιακοσίων ημερών πολιορκίας τού Λένινγκραντ, νά μήν σταματήσουν ούτε καί τώρα στόν καιρό τής πανδημίας!

Καί ερωτούμε καί πάλι: Γιά ποιό λόγο στήν Ελλάδα, τήν ζυμωμένη μέ τήν Ορθόδοξη παράδοση, δέν επιτρέπεται μέ αντίστοιχα υγειονομικά μέτρα, νά συνεχίζεται η συνταγματικά κατοχυρωμένη ελεύθερη έκφραση τής θρησκευτικής συνείδησης; Γιατί νά μήν τελούνται τά Μυστήρια τού Γάμου (ενώ ο πολιτικός «γάμος» τελείται στά Δημαρχεία) καί τής Βαπτίσεως; Γιατί νά απαγορεύεται τό εφόδιο τής θείας Μετάληψης στούς ασθενείς, η παρηγορία τής ανάγνωσης μίας ευχής στούς πονεμένους, ενός τρισαγίου σέ κεκοιμημένους, τό λυτρωτικό Μυστήριο τής Εξομολογήσεως; Γιατί επιτρέπονται οι κάθε είδους συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, αλλά είναι έγκλημα οι λιτανείες;

Κάπως έτσι φθάσαμε στόν εορτασμό τών Θεοφανείων. Η παρουσία τής Αστυνομίας τήν ημέρα εκείνη, έδινε τήν εντύπωση πώς υπήρχε πληροφορία τελέσεως εγκλήματος ή έστω προετοιμασία εκ τού Ναού γιά τήν πραγματοποίηση φιέστας, πού θά παραβίαζε προκλητικά τά ισχύοντα μέτρα. Αποκλεισμός τού Ναού μέ περιπολικά από τίς 4:30 τό πρωί (εικ. 12 & 13), παρουσία υψηλόβαθμων αξιωματικών σέ ανώτατο βαθμό.

Μαζί μέ όλα αυτά η παρουσία οκτώ (8) τηλεοπτικών σταθμών! Από δημοσιογράφους, στίς ανταποκρίσεις τους, γίνεται αναφορά σέ εκατόν πενήντα (150) πρόσωπα πού συνωστίζονται έξω από τό Ναό καί σχολιάζεται, ότι «φαντάσου πόσοι θά είναι αργότερα!». Ουδέν ψευδέστερον! Ούτε εκατόν πενήντα άτομα εκείνη τήν ώρα, ούτε αργότερα περισσότεροι Όμως οι εντυπώσεις μένουν!

Όπως συνέβη λίγες ώρες αργότερα, στά κεντρικά δελτία ειδήσεων τής τηλεόρασης, όπου παρουσιάστηκαν εικόνες από τόν Αγιασμό τών υδάτων, ληφθείσες πρό πενταετίας, ως εικόνες τής 6ης Ιανουαρίου 2021, ενώ τήν επομένη ημέρα στό ίδιο ολίσθημα(;) υπέπεσε εφημερίδα καθημερινής κυκλοφορίας, χωρίς -εξ όσων γνωρίζουμε- νά υπάρχει διάθεση αποκατάστασης τής «είδησης» στόν ίδιο βαθμό πού προβλήθηκε. Δέν αντιλαμβάνονται, δυστυχώς, ότι μοιάζουν μέ τούς μικρόνοες εκείνους πού νομίζουν ότι ρίχνοντας ένα ποτήρι νερό, θά σβήσουν τόν Ήλιο…

Μήπως, λοιπόν, τό πρόβλημα είναι η Εκκλησία γενικότερα;

Μήπως κάποιοι στοχοποιούν τήν Ορθόδοξη Λατρεία καί ειδικά τήν Θεία Κοινωνία;

Μήπως ο στόχος είναι νά πληγεί η εμπιστοσύνη τών πιστών πρός τήν Εκκλησία;

Μήπως, τελικά, δέν ήταν η εορτή τού αγίου Δημητρίου η αιτία τής διασποράς τού ιού στήν πόλη, αλλά συνέβη τό αντίθετο;

Μήπως δηλαδή ήταν γνωστή, αναμενόμενη καί αναπόφευκτη η άσχημη εξέλιξη τής εξάπλωσης τής ασθένειας καί δέν επεβλήθηκαν περιοριστικά μέτρα γιά νά επιρριφθεί η ευθύνη στήν εορτή τού Αγίου;

Μήπως τελικά, η εορτή τού αγίου Δημητρίου ήταν πολύ βολική λύση γιά νά αποποιηθούν κάποιοι τών ευθυνών τους καί νά δικαιολογηθούν λάθη καί αστοχίες μηνών;

Αγαπητοί αναγνώστες,

Απευθυνόμαστε σέ καλόπιστους αναζητητές τής αληθείας, πού -δόξα τώ Θεώ!- υπάρχουν, καί καταθέτουμε όσα ζήσαμε. Επιτέλους, η απλή λογική λέει, ότι αναφερόμαστε σέ μία πόλη γεμάτη ζωή! Άλλωστε, ο κοινός νούς καί τά επιστημονικά στοιχεία, αρκούν γιά όσους σκέπτονται ελεύθερα, χωρίς παρωπίδες καί ιδεοληψίες. Φυσικά, δέν τρέφουμε ψευδαισθήσεις, ούτε ευελπιστούμε ότι θά αλλάξουμε παγιωμένες απόψεις καί αντιλήψεις, πού εμμονικά απαιτούν η εύθύνη νά βαραίνει μόνο τόν εορτασμό τού αγίου Δημητρίου.

Σιωπήσαμε τόσο καιρό, επιθυμώντας νά μιμηθούμε Αυτόν πού «λοιδορούμενος ουκ αντελοιδόρει, πάσχων ουκ ηπείλει, παρεδίδου δέ τώ κρίνοντι δικαίως» καί κατηγορηθήκαμε καί από αδελφούς μας ακόμη ως άβουλοι καί δειλοί. Αλλά δέν μπορούμε αλλο νά μείνουμε απαθείς στήν διαστρέβλωση τής πραγματικότητας, στόν βιασμό τής αλήθειας, στήν εμμονική εμπάθεια, στήν προκατειλημμένη καί υποκειμενική θέαση, στήν χειραγώγηση τών συνειδήσεων.

Δυστυχώς, ακόμη καί σήμερα, κάποιοι συνεχίζουν νά εμπνέονται από τό σύνθημα: «ρίξε λάσπη, όλο καί κάτι θά μείνει…».

Σεβόμαστε απόλυτα καί βαθύτατα, όλους τούς θεσμούς· τούς Πολιτειακούς άρχοντες, τούς Λειτουργούς τής Δικαιοσύνης, τά Σώματα Ασφαλείας, τούς θεράποντες τής δημοσιογραφίας καί η ίδια διάθεση θέλουμε νά πιστεύουμε ότι υπάρχει καί από τήν πλευρά τους. Όλα όσα εγράφησαν, δέν είναι αποτέλεσμα θυμικής αντίδρασης, επειδή μάς αποκάλεσαν «ανεύθυνους, ξεδιάντροπους, επικίνδυνους, εγκληματίες(!)» καί άλλα πολλά καί βαρύτερα καί μάς κατηγόρησαν ότι «κοινωνήσαμε τόν κόσμο εν μέσω πανδημίας(!)» -εκτός καί εάν έχει ποινικοποιηθεί η μετάδοση τής Θείας Κοινωνίας χωρίς νά τό γνωρίζουμε- αλλά είναι ξέσπασμα «δικαίας οργής» καί οφειλομένης τιμής πρός τό πάνσεπτο πρόσωπο τού Πολιούχου μας, πού τόσους μήνες υβρίζεται καί λοιδορείται.

Ο άγιος Δημήτριος όμως, υπήρξε ανέκαθεν φιλόπολις καί σωσίπολις, Όσο καί άν γίνεται προσπάθεια νά αμαυρωθεί η πανήγυρις καί ο εορτασμός του, εμείς, ταπεινοί διάκονοί του, θά μαρτυρούμε καθημερινά τίς άφθονες ευργεσίες καί τήν πλούσια θαυματουργή χάρη του, πρός τόν λαό καί τήν πόλη του.

Τέλος, θά θέλαμε, πρός τούς ματαιοπονούντας πολεμίους, νά τούς υπενθυμίσουμε: «Σκληρόν» υμίν «πρός κέντρα λακτίζειν». Εμείς οι άνθρωποι είμαστε προσωρινοί καί παρερχόμενοι. Η Εκκλησία τού Χριστού όμως είναι ασάλευτη. Καί παρέχοντας, μαζί μέ τήν δεδομένη ειλικρινή εν Χριστώ αγάπη μας τήν αύτονόητη γιά Χριστιανούς, από καρδίας συγχώρεση, τούς ευχόμαστε νά γνωρίσουν τό αιώνιο θαύμα τής Εκκλησίας, όπως τό παρουσιάζει ο ιερός Χρυσόστομος: «Πόσοι επολέμησαν τήν Εκκλησίαν, καί οι πολεμήσαντες απώλοντο. Αύτη δέ υπέρ τών ουρανών αναβέβηκεν. Τοιούτον έχει μέγεθος η Εκκλησία· πολεμουμένη νικά· επιβουλευομένη περιγίνεται (ανασταίνεται)· υβριζομένη, λαμπροτέρα καθίσταται· δέχεται τραύματα, καί ου καταπίπτει υπό τών ελκών (πληγές)· κλυδωνίζεται, αλλ ου καταποντίζεται· χειμάζεται, αλλά ναυάγιον ούχ υπομένει· παλαίει, αλλ ούχ ηττάται· πυκτεύει (γρονθοκοπείται), αλλ ου νικάται. Διά τί ούν συνεχώρησε τόν πόλεμον; Ίνα δείξη λαμπρότερον τό τρόπαιον». Αμήν


Ἐκ τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ ἁγίου Δημητρίου – Πολιούχου Θεσσαλονίκης